Gazeta codzienna

Sztuka. Kultura. Nauka.

* * *

Merkuriusz Polski dzieje wszystkiego świata w sobie zamykający dla informacji pospolitej. Od 3 stycznia 1661.
2020-04-25
Czy będzie nowa kolej aglomeracyjna w Chorzowie?

Pisaliśmy bezowocnie do władz UMWŚ.

---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz na s. wieczorna.pl>
Date: wt., 4 cze 2019 o 10:42
Subject: Wniosek o nową linię kolei podmiejskiej w Katowicach
To: <info na s. slaskie.pl>

do Urzędu Marszałkowskiego w woj. śląskim
WNIOSEK
Szanowni Państwo,
Obserwuję że w woj. śląskiem jest brak połączeń kolejowych regionalnych do osiedla Batory w Chorzowie i do os. Kokociniec. Jednakże- trasą tą jako objazdową jeżdżą pociągi pasażerskie przewoźnika Intercity- np. pociąg Morava który 23 czerwca 2019 r. będzie odjeżdżał o godz. 4.37 rano.
Proponuję:
  • Budowę przystanku Chorzów Batory Południowy
  • Budowę dwóch przystanków  na os. Kokociniec oraz ew. innych przystanków na trasie
  • Dostosowanie tej linii do roli trasy podmiejskiej obsługiwanej przez pociągi regionalne przewoźnika Koleje Sląskie. Kursowałaby ona z Tych do Katowic przez tą trasę jako jeden z wariantów połączenia podmiejskiego do Tych. Możliwe są też inne relacje.
Załączam grafiki. Dołączam opis z prasy:
"Zaskoczeni mogą być podróżni z Katowic, którzy w niedzielę, 23 czerwca, wybiorą się porannym pociągiem Morava do Wiednia przez Tychy i Rybnik. Skład ten wyjedzie z katowickiego dworca w stronę Chorzowa Batorego, następnie objazdem skieruje się przez linie towarowe używane na co dzień przez pociągi z węglem z KWK Wujek Ruch Śląsk, czyli przez Kokociniec. Z tego względu tego dnia pociąg ten wystartuje o godz. 4.37, czyli ponad kwadrans wcześniej niż zazwyczaj."
Odpowiedzi strony:

Katowice, 19 czerwca 2019 r.

KT-OT.8064.9.2019.SJ

KT-OT.KW-00830/19





Pan

Adam Fularz


Adam.Fularz na s. wieczorna.pl


Dotyczy wniosku o nową linię kolei podmiejskiej w Katowicach.


W odpowiedzi na Pana pismo informuję, że przejazd pociągów pasażerskich liniami kolejowymi nr 651 (Gottwald – Hajduki _ Radoszowy) i dalej linią kolejową nr 141 na odcinku Radoszowy – Kokociniec – Panewnik – Katowice Ligota wynika tylko i wyłącznie z niemożności przejazdu tych pociągów planową trasą z Katowice przez Katowice Brynów do Katowic Ligoty z powodu prowadzonych przez zarządcę infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. robót.  Z powodu znacznego wydłużenia czasu przejazdu na odcinku Katowice – Katowice Ligota żaden z przewoźników na chwilę obecną nie przewiduje regularnych kursów przez Gottwald – Radoszowy. 


Województwo Śląskie będące organizatorem publicznego transportu zbiorowego nie przewiduje uruchomienia na tym odcinku wojewódzkich przewozów pasażerskich.


Poruszona przez Pana kwestia rozwoju „kolei podmiejskiej” i proponowana linia komunikacyjna leży w gestii Górnośląsko Zagłębiowskiej Metropolii (GZM), która jest organizatorem metropolitalnych przewozów kolejowych. Na zlecenie GZM została opracowana „Koncepcja Kolei Metropolitalnej”. Z posiadanej przez tut. Urząd wiedzy nie wynika jednak, żeby opracowana koncepcja przewidywała uruchomienie regularnych przewozów pasażerskich na omawianym odcinku. Linia kolejowa nr 651 przewidywana jest jedynie jako linia rezerwowa do prowadzenia ruchu pociągów metropolitalnych w przypadku zakłóceń na magistralach metropolitalnych. 



Dyrektor

Wydziału Komunikacji i Transportu


Janusz Berkowski

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 www.chorzowska.pl
Redakcja: Dol. Ziel. 24a, Ziel Góra
2020-04-27
List z Ministerstwa- perony w Kłobucku jednak do likwidacji

Do UMWŚ pisałem w sprawie planów likwidacji peronów: Dzien dobry, Proszę o potwierdzenie tej informacji. 

do Komisji Europejskiej która to finansuje, napisałem: Finansowane przez UE prace będą polegały na likwidacji peronów pasażerskich w ciągu korytarza kolejowego o długości 214,5 km na odcinku Chorzów Batory – Zduńska Wola Karsznice, między województwem śląskim a łódzkim, w ramach transeuropejskiej sieci transportowej. Likwidacja uniemożliwi wznowienie połączeń regionalnych do Kłobucka, Działoszyna etc. 
 
Pozdrawiam
Adam Fularz
List jaki otrzymała redakcja:

Szanowny Panie Redaktorze,

modernizacja stacji Kłobuck jest ujęta w projekcie inwestycyjnym „Prace na linii kolejowej CE-65 na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo, odcinek Chorzów Batory – Zduńska Wola Karsznice, Lot C „Prace na liniach kolejowych 131, 686, 687, 704 na odcinku Kalina– Rusiec Łódzki”.

Umowa z wykonawcą w formule Projektuj i buduj dla Lotu C została podpisana przez PKP Polskie Linie Kolejowe 17 września 2019 r. W ramach tego projektu zaplanowano rozbiórkę peronów pasażerskich na stacji Kłobuck z uwagi na zły stan techniczny peronów, który zagraża bezpieczeństwu podróżnych. Perony są przeznaczone do odbudowy, co jednak będzie wymagać przebudowy układów torowych (ze względu na wymagane parametry szerokości peronów), a co za tym idzie koordynacji projektów z branż towarzyszących. Obecnie trwają prace projektowe.(...)

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

 chorzowska.pl
Redakcja: Dol. Ziel. 24a, Ziel Góra
2020-05-02
Holokaust zaczynał się podobnie

Holokaust zaczynał się podobnie.

Przenieśmy się na chwilę myślami, wyobraźnią we wczesne lata 30. do Berlina. Znajdujemy się prawie w centrum Berlina, ta dzielnica nazywa się bawarska, trzy przystanki od ogrodu zoologicznego. Jest tam, gdzie dzisiaj jest stacja metra, park bawarski. I oto jednego dnia, w tych wczesnych latach 30. na ławkach pojawia się napis: „Żydom nie wolno siadać na tych ławkach”.
Można powiedzieć nieprzyjemne, to jest nie fair, to nie jest OK, ale w końcu jest tyle ławek dookoła, można usiąść gdzie indziej, nie ma nieszczęścia.
… jest tam basen pływacki, napis: „Żydom zabroniony wstęp do tej pływalni”. Można znów powiedzieć, nie jest to przyjemne, ale w końcu Berlin ma tyle miejsc, gdzie można się kąpać, tyle jezior, tyle kanałów, prawie Wenecja. Jednocześnie gdzieś indziej pojawia się napis: „Żydom nie wolno należeć do niemieckich związków śpiewaczych”. No to co, niech sami chcą śpiewać, muzykować, niech się zbiorą, będą śpiewali, okej.
Potem pojawia się napis i rozkaz „dzieciom żydowskim, niearyjskim, nie wolno się bawić z dziećmi niemieckimi, aryjskimi”. Będą się bawić same. A potem pojawia się napis: „Żydom sprzedajemy chleb i produkty żywnościowe tylko po godzinie 17”. To już jest utrudnienie, jest mniejszy wybór, ale w końcu po 17 też można robić zakupy.
Uwaga, uwaga, zaczynamy się oswajać z myślą, że można kogoś wykluczyć, że można kogoś stygmatyzować, że można kogoś wyalienować. I tak powolutku, powolutku, stopniowo, dzień za dniem, ludzie zaczynają się oswajać z tym, i ofiary, i oprawcy, i widzowie, świadkowie.
Wszyscy, którzy to widzą, zaczynają się oswajać i zaczynają przywykać do myśli i do idei, że ta mniejszość, która … jest inna, że ona może być wypchnięta ze społeczeństwa, że to są ludzie inni, obcy, ludzie, którzy roznoszą ZARAZKI, EPIDEMIE.

źródło: youtube.com

--

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra


Notice: Undefined variable: translation in /home/wieczornapl/domains/wieczornapl.cfolks.pl/public_html/section/variable.php on line 11

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/wieczornapl/domains/wieczornapl.cfolks.pl/public_html/section/variable.php on line 11

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/wieczornapl/domains/wieczornapl.cfolks.pl/public_html/section/variable.php on line 11
{"news":"news","company-skill":"company-skill","slider":"slider","menu":"menu","submenu":"submenu","language":"language","cookie":"cookie","logo":"logo","header":"header","separator":"separator","footer":"footer"}